Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Khamis, 20 Oktober 2011

NIKMAT MEMBANGUN BERSAMA ISLAM : Beruntungnya Belia dan Beliawanis Kelantan.

Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan, NGO dan Pembangunan Insan, Abdul Fattah Mahmood berkata, sejak skim bantuan Az Ziwaaj diwujudkan kerajaan negeri awal tahun ini seramai 2344 pasangan pengantin di kalangan penduduk miskin mendapat manfaatnya.

Katanya, bantuan tersebut boleh digunakan sebagai wang hantaran bagi meringankan bebanan keluarga miskin melangsungkan perkahwinan anak.

Ketika menggulung perbahasan bajet 2012 bagi jawatankuasanya kata beliau tahun hadapan akan dilaksanakan program ’Jurus’ membabitkan golongan belia dan beliawanis di satu tempat mengikut batasan syariat.

”Melalui program itu membolehkan mereka berkenalan dan dapat merancang perkahwinan lebih awal bagi mengelakkan gejala kurang sihat,” ujarnya.

Menurutnya juga kerajaan negeri bercadang mewujudkan Ladang Belia di dua lokasi yang sudah dikenal pasti iaitu di Hulu Sat membabitkan kawasan seluas 38 ekar dan Dabong, Kuala Krai (377 ekar).

”Ladang Belia di Hulu Sat akan ditanam tanaman segera tuai, manakala di Dabong akan dijadikan sebagai tapak ladang. Pada peringkat awal seramai 67 belia akan ditempatkan di Ladang Belia Dabong.

”Setiap belia yang dipilih dengan syarat yang ketat akan diberi lot seluas empat hingga enam ekar setiap seorang,” katanya. (harakahdaily, 20 Oktober 2011)

Ulasanku :

EHHH... syoknyee dapat kahwin walaupun susah. Alhamdulillah. Kalau rakyat negeri BN lain rasa nak dapat nikmat dunia dan terlepas dosa sebab tak mampu yang sama janganlah undi BN lagi.

Perbelanjaan negara boros untuk sambutan tahun baru pastu bertambah senarai baru si gadis dapat boroii tanpa bapa... APA KEJADAHNYA!

BEBERAPA CONTOH ANAK ORANG MISKIN YANG TAK LEH NAK KAWIN ....

Ini anak ketuanan Melayu Najib. Bukan anak Lim Guan Eng.




Ini anak Nazri Aziz. Bukan anak Karpal Sigh.


Dan ini pula cerita Ali Rustam Melaka (?) dari blog UMNO.

Sumber 1 : Parpu Kari
Sumber 2 : Jiwa Paradox

Dan ini pula video : Youtube

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...