Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Khamis, 23 Ogos 2012

Menjawab kekeliruan dan perbezaan Hudud PAS di Terengganu dan Kelantan

klik sini untuk lihat sepenuhnya
Hudud PAS Adalah Hudud Allah SWT

Sebagai cara melepaskan diri kerrana menolak hudud, UMNO sedang cuba untuk mewarnakan Enakmen Syariah yang diluluskan oleh PAS di Kelantan dan Terengganu sebagai "Hudud PAS".


Mereka juga berkata "Hudud PAS" bukan "Hudud Allah". Malangnya, dakwaan ini hanya penipuan semata-mata. Antara hujjah2 mereka adalah:


1.0 UMNO KATA: Bilangan fasal di dalam Enakmen Terengganu dan Kelantan adalah berlainan. Bagaimana hukum hudud boleh berbeza-beza bilangan

JAWAPAN:Kalau kita ikut kata2 UMNO ini, maka secara otomatik kesemua madzhab2 dalam Islam juga tidak mengikut Islam.

Ini kerana berlaku perbezaan jumlah kesalahan hudud di antara mazhab2. Misalnya, Madzhab Hanafi tidak mengiktiraf liwat sebagai kesalahan hudud tapi Madzhab Syafiee pula meletakkan liwat di bawah Hudud.

2.0 UMNO KATA: Enakmen Terengganu menjadikan BUGHAH sebagai kesalahan hudud, namun Enakmen Kelantan tidak menjadikan BUGHAH sebagai kesalahan. Jelas PAS mengambil dan menolak hukum ikut nafsu.

JAWAPAN: BUGHAH adalah dikhilafkan di kalangan para ulama2 ISlam Ada ulama kata BUGHAH diletak di bawah Hudud. Ada yang kata diletak di bawah Takzeer. Hanya orang jahil murkkab yang tidak tahu perkara ini.

3.0 UMNO KATA: Orang Bukan Islam tidak boleh dikecualikan dari hukum Hudud. Maka, "HUDUD PAS" itu tidak sah dari segi perundangan Islam

JAWAPAN: PEndapat ini datang dari Imam Malik, guru kepada Imam Syafiee. Kalau kita ikut cakap UMNO ini, maka wajiblah kita kata guru pada Imam Syafiee tidak ikut hukum Allah SWT.

4.0 UMNO KATA: "Hudud PAS" letak had umur minima 18 tahun. Padahal, sepatutnya had umur adalah pada akil baligh.

JAWAPAN: Pendapat had umur untuk seorang yang mukallaf pada 18 tahun adalah pendapat Madzhab Hanafi. Ia adalah pendapat yang paling ringan dan pendapat ini diambil oleh Enakmen Syariah Terengganu. PAS mengambil pendapat Imam Hanafi kerana mahu membuang segala keraguan.
5.0 UMNO KATA: Seperti yang Zul Nordin sebut dalam Parlimen, Enakmen Hudud PAS tidak meletakkan "meliwat isteri" sebagai kesalahan hudud. Zul Nordin pula menuduh PAS menghalalkan amalan meliwat isteri

JAWAPAN: Saya cuma menukil dari artikel Setiausaha Dewan Ulama PAS:
Menurut al-Imam al-Syarbini iaitu seorang tokoh Mazhab Syafie:

“Adapun menyetubuhi isterinya atau hambanya pada dubur (liwat) maka pendapat mazhab ialah wajib ditakzir sekiranya berulang. Sekiranya tidak berulang maka tidak dikenakan takzir.” (Rujuk Mughni al-Muhtaj, Juz 16, hlm. 356-357.)

Kes ini menampakkan betapa Zul Nordin dan konco-konconya dalam UMporno yang teramat jahil dalam hukum Islam. Dengan Zul Nordin mengutuk isu ini, sekali gus dia mengutuk salah seorang ulama Madzhab Syafie yang terbesar. Sapa Zul Nordin kalau kita bandingkan dengan Imam Syarbini?

Hudud UMNO adalah mengikut apa Mahathir kata, apa zul Nordin kata dan apa blogger-blogger UMNO kata. Setakat ulama-ulama muktabar, tak menjadi rujukan bagi puak-puak UMNO ini.

KESIMPULAN

Segala isu yang dinaikkan oleh UMNO dan Zul Nordin adalah contoh kejahilan kronik mereka dalam hukum agama. Namun, demi kepentingan politik, mereka sanggup menyebarkan kejahilan mereka untuk memfitnah dan mengaibkan PAS.

Yang lebih menyedihkan adalah UMNO sendiri secara terang-terangan MENOLAK PERLAKSANAAN HUKUM HUDUD. Apa hak UMNO mempersoalkan Enakmen Hudud yang PAS luluskan di dua negeri kalau mereka sendiri menjadi musuh kepada hukum Allah SWT?

Inilah contoh tauladan kumpulan orang Melayu yang mengaku Islam tapi menolak hukum Allah. Kalau DAP menolak hukum Allah, kita faham sebab dia bukan Islam. Namun, UMNO ke hulu ke hilir mengaku orang Islam tapi dengan terbuka menolak hukum Allah Subhanahu wa Ta'ala.

Jijik dan hina manusia yang mengaku sebagai pendokong UMNO. Mereka sanggup menolak perlaksanaan hukum Allah demi rakan-rakan kafir mereka dalam Barisan Nasional.

Patutlah ulama-ulama pondok tahun 50-an dan 60-an mengeluarkan fatwa KAFIR pada UMNO kerana kerjasama mereka dengan MCA dan MIC. Kerjasama UMNO ini sering dijadikan alasan untuk menolak perlaksanaan hukum Allah.

Tulang Besi

Copy paste dari fb Harun Jaafar

P/s - minta ampun dan halal dari Sayuti Tamimi, Tulang Besi dan Harun Jaafar keraa sempena raya saya copy paste tak minta izin , mencuri yang halal harapnya .. hehe

1 ulasan:

bulat berkata...

kelantan mazhab apa? terengganu pula mazhab apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...