Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Rabu, 25 Januari 2012

Pembaziran Oleh Pemimpin Barisan Nasional

Tak mau kata apa dah .. melainkan cam CISSS!!!

Perbelanjaan selama 5 tahun (60 bulan) untuk kediaman rasmi PM dan TPM yang paling rendah berdasar rekod di atas adalah bil air iaitu sebanyak RM 1,967,386. 55 SAHAJA.

Bil Air.
RM 167,386.55 ÷ 60 bulan ÷ 2 kediaman = RM 1394 .8879

Apakah masih tidak mencukupi kegunaan air setinggi nilai RM1394.88 sebulan untuk setiap kediaman?

Sebenarnya RM 167,386.55 memang adalah cukup untuk tempoh selama 5 tahun untuk bayar bil air kediaman 2 orang pemimpin UMNO/BN kerana jumlah itu adalah senilai untuk kegunaan bulanan lebih 10 biji restoran 24 jam yang terkenal. Inipun masih dikira membazir.

Manakala RM 1.8 j tu sewajarnya dimanfaatkan untuk bantuan kebajikan rakyat terutama orang BN sendiri yang kebanyakannya adalah .
 
RM 300 x 100 keluarga fakir miskin x 60 bulan = RM 1.8 j

Kos baik pulih tak payah langsung lah kan kediaman tu baru lagi.. Nak rosak apanya kalau projek binaan tu dibuat secara jujur, lainlah kalau projek tu dibuat oleh geng kontraktor peruntuh (sana sini binaan runtuh haha).. Sewajarnya wang itu dimanfaatkan untuk bina rumah kos rendah kurang lebih 90 unit untuk rakyat jelata.

----------

Kos bil elektrik jangan bagi lebih RM 480 k selama 5 tahun / RM 4 k sebulan bagi setiap kediaman.  Baki lagi lebih RM 9 j tu guna je untuk pendidikan, apa kata bagi biasiswa pelajaran kepada mereka yang berkelayakan untuk peringkat IPT? Sekurang-kurangnya ada ada 150 ilmuan yang lahir dalam setiap 5 tahun dari kalangan keluarga yang tak berkemampuan mendapatkannya.. hehehe.

Kos sewa kediaman rasmi? Sewa daripada siapa yer? Sewa dari kerajaan sendiri kah atau dari siapakah ? Pastu bayar balik guna duit kerajaan kah atau bukankah ? Atau ini kes macam buat lebuhraya kah atau bukankah? Hehehe sewa buat apanya lagi kalau sudah mampu bayar sampai berpuluh juta untuk tempoh 5 tahun ... ish membazirnyaa.. 

Cakap tak serupa bikin lah pemimpin UMNO/BN ni,
"Rakyat Didahulukan - Pencapaian Diutamakan"

konon!  

Dah la sokong dan beri undi pada parti UMNO/BN, jomlah kita bermuhasabah diri ... tinggalkan lah perjuangan yang tak ke mana tu.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...